Jak fungují diety a tukové buňky při hubnutí 1. část

PROGRAM SNÍŽENÍ NADVÁHY PŘI POUŽITÍ  PRODUKTŮ DR.NONA

Téma snížení nadváhy  se stalo jedním z choulostivých témat v naší rodině. Vzpomínám si, jak můj otec během posledních 10 let svého života bojoval se svou nadváhou: denně půl hodiny plaval a do práce chodil pouze pěšky (5 km). Neustále držel nejrůznější diety, hladověl. Sám sobě ordinoval „postní“ dny. Všechny tyto kroky jej ale přiváděly do stavů silných depresí a nedostavovaly se prakticky žádné výsledky. Nepil, nekouřil a po ukončení svého programu na snížení váhy opět během týdne nabral ztracená kila, a to ještě s nadbytkem. Příčinou smrti mého otce bylo ischemické srdeční onemocnění, hypertonie, která způsobila infarkt a smrt otce v jeho 54 letech.

Moje matka zemřela v 62 letech na rakovinu střev. Pokud si na ni pamatuji, vždycky bojovala s nadváhou. Každé pondělí vždy začínala s dietou, ale vydržela tak do 12 hodin. Poté se slovy: „K čertu s dietou“ se posadila a jedla vše, co jí přišlo pod ruku. Lidský organismus se chová tak, jakoby nejdůležitější pro lidi byly následky a nikoli příčiny nemocí. Jak se vlastně dozvíme o nemoci?  Když se necítíme dobře, jednoduše jdeme k lékaři. Máme však indikátor, který je schopen rozpoznat  nemoc v jejím ranném stádiu. Tímto indikátorem je zpravidla zrcadlo. Pozorně se na sebe v zrcadle podívejte a mnoho problémů se Vám podaří vyřešit včas.

Jedním z těchto problémů je nadváha a tato brožura je věnována boji právě proti ní.

OBEZITA – PROBLÉM STOLETÍ

Staré italské přísloví říká, „Kdo je hospodářem svého žaludku, je hospodářem svého zdraví“. Je to tak! Nesprávná výživa, která dříve nebo později způsobí onemocnění, je výsledkem špatného zacházení se žaludkem. Jak lehkomyslná je myšlenka zaplnit žaludek co největším množstvím jídla. Dle světových statistických údajů je obezita zařazena na první místo mezi nemocemi, spojenými s nesprávnou výživou, jež způsobuje poruchy látkové výměny. Při vzniku této nemoci se deformuje postava člověka,  narušuje se celkové držení těla, mění se způsob chůze, rychle se ztrácí lehkost a přirozenost pohybů. Člověk ztrácí harmonii z morálního hlediska a tento stav vede k celkové změně životního stylu a k izolaci. Obezita je zákeřnou nemocí. Její zákeřnost spočívá v tom, že obézní člověk se za nemocného  nepovažuje, dokonce ani jeho známí a blízcí  to nepřipouští, a nechtějí přijmout žádné metody k léčení. Tato doba jakéhosi tápaní může probíhat velmi dlouho. Tito nemocní se na lékaře obracejí pouze tehdy, až když nemoc dosáhla takové formy, kdy v organismu začínají probíhat vážné patologické změny. Obezita způsobuje srdeční a cévní onemocnění, jaterní potíže, onemocnění žlučníku, slinivky břišní a jiných orgánů.

Všichni víme, že v našem organismu je přítomno asi 30 miliard tukových buněk, ale málokdo ví, že buňky mezi sebou navzájem komunikují. Laureát Nobelovy ceny Luter Berbenk dokázal na následujícím příkladu, že všechno živé mezi sebou komunikuje. Každé ráno promlouval k růžím: „Růže, pokud mě slyšíte, ať vám odpadnou trny“.  Jednoho dne odešel na svoji růžovou plantáž a doslova byl otřesen: růže byly bez trnů.

                Tukové buňky lidského organismu mezi sebou také rozmlouvají. Když zahájíte léčebnou kúru dietou, tukové buňky si navzájem předávají informace, jako např.: „Je třeba být v bojové pohotovosti! Musíme být zajedno. Jednota – to je záruka vítězství!“ Z Darwinovy teorie se dovídáme: „Slabý je odsouzený k záhubě, silný přežije a dědičně předá ty vlastnosti, které mu dovolily přežít a adaptovat se v podmínkách okolního prostředí“. Co se týče lidského rodu, pak přežití nejsilnějšího se často označuje jako přežití nejotylejšího. Proč? Před tisíci lety neměl člověk zaručenou pravidelnou denní stravu, život byl plný těžkých zkoušek, hladovění po dlouhou dobu a byla to doba provázená nejrůznějšími onemocněními. K přežití měli více šancí lidé s většími zásobami tukových buněk. Ten, kdo dokázal přežít, předával svým potomkům svoji schopnost vytvářet si zásoby tukové tkáně. Tato zkušenost se předávala z pokolení na pokolení a přežila do současné doby, kdy změnila rozumného člověka na člověka se sklonem k tloustnutí.

Organismus člověka si během evolučního vývoje zvykl hromadit tuk během období hojnosti potravy a využívat jej při nepříznivých okolnostech. Proto jako dědictví nám zůstaly objemné a vytrvalé tukové buňky, které mají v oblibě hromadit tuk a nechtějí jej vydávat za žádných okolností. U žen je známá ještě jedna antropologická zvláštnost. Pokud muž měl přežít dobu 1-2 hladových měsíců, pak ženský organismus čerpal ze zdrojů až 9 měsíců (pro případ těhotenství). Protože celý tento proces probíhal dědičně a nezávisle na tom, zda-li je žena těhotná nebo ne, její tukové buňky se stále nacházejí v plné bojové pohotovosti. Když začnete s dietou, vaše tukové buňky procházejí „etapami přípravy“ k ukládání tuku, když dietu přerušíte, Váš organismus hromadí tuk pro budoucí diety, a v důsledku toho se nejen vracíte na svoji původní hmotnost, ale jste ještě obéznější.

Ve Vašem organismu během diety probíhají tyto biochemické změny:

  1. Dochází ke zvýšení počtu fermentů, tvořících tuk. Ve zdravotnickém centru v Los Angeles bylo zjištěno, že následkem jakékoli nízkokalorické diety nastává znásobení fermentů tvořících tuk. V ženském organismu je obsaženo více fermentů hromadících tuk a dieta  zvyšuje jejich množství dvojnásobně.
  2. Tukové buňky se při každé dietě stávají objemnějšími, aktivnějšími a schopnějšími života. Tím, že omezíte kalorickou hodnotu stravy, zhubnete, ale tukové buňky budou každý den vydávat tuk čím dál méně.
  3. Váš organismus se během diety snaží hromadit tuk a nemá zájem jej z těla odevzdávat. Takový je mechanismus přežití v nepříznivých podmínkách. Na druhé straně výzkumy ukázaly, že při nízkokalorických dietách se množství tukových fermentů snižuje o 50 %. Ženský organismus má těchto fermentů méně než muži a dieta je snižuje dvojnásobně. A proto dieta vyvolává v organismu zvýšenou snahu ukládat do zásoby tukové buňky a nechce se s nimi rozloučit. Tento negativní efekt se zvyšuje při každém novém pokusu
  4. Buňky svalové tkáně se zmenšují, zeslabují a na rozdíl od buněk tukových mohou odumírat. Čím větší je objem svalové hmotnosti, tím víc kalorií organismus potřebuje pro podporu látkové výměny. Organismus snižuje hmotnost svalů, aby se zpomalil metabolismus a aby se ušetřila energie. To je však velmi nepříznivé, neboť ztráta tukových buněk se rychle obnovuje a k dosažení původní hmotnosti svalů není možné ztratit ani jeden měsíc a není možné se obejít bez fyzického pohybu. Čím nižší je kalorická hodnota stravy, tím více ubývá hmotnosti svalů a tím více se po skončení diety nahromadí tuk. Dvouměsíční dieta Vám může uškodit mnohem více, než dvoutýdenní. Nejnovější výzkumy ukázaly, že tukové buňky se dělí v jakémkoli věku. Procentuální obsah tukové tkáně je po ukončení diety vždy vyšší než před jejím zahájením.

„ Pokud chcete mít v organismu více tuku ……

Pokud chcete zvětšit tukové buňky …..

Pokud chcete snížit hmotnost svalů …….

Pokud chcete zpomalit látkovou výměnu ….

Pokud chcete být obézní …….

Začněte s dietou …“

                                               Debora Uoterchaus

                Prudké poklesy hmotnosti těla nesčetněkrát zvyšují předpoklady pro vznik srdečních a cévních onemocnění, dále onkologické nemoci, cukrovku atd.

Nezapomeňte:

Všechno probíhá během jednoho dne v rozsahu 2,5 kg, což je spojeno se změnou hladiny vody v organismu.

V době před menstruací a při požívání velmi solené stravy může být zvýšení hmotnosti spojeno se zvýšením objemu vody ve Vašem organismu.

Vaše celková hmotnost není spojena se vztahem tukové hmotnosti a svalové tkáně Vašeho organismu. Svalová tkáň váží více, než tuková. Pokud jste v důsledku fyzického zatížení ztratili kilogram tukových buněk, pak naberete kilogram svalové hmotnosti, ale váha Vám toto neukáže. Pouze zrcadlo Vám řekne, zda-li se blížíte ke svému cíli.

Pravidla pro snížení hmotnosti:

  1. Je třeba vždy dávat přednost fyzické námaze před jakoukoli dietou.
  2. Neomezujte se dietami.
  3. Nekrmte tukové buňky, ale své tělo.
  4. Jezte častěji po menších dávkách.
  5. Nejezte pozdě večer.
  6. Nepožívejte potraviny s vysokým obsahem tuku.

Metoda ke kontrole stavu vašeho organismu, k výběru produktů a autogenního tréninku:

Metoda č. 2. „GEŠER“.      

                Metoda „Gešer“ je založena na Silvově metodě s použitím mnoha produktů DR. NONA, které, jak je známo, pozitivně ovlivňují mentalitu člověka.

Silvova metoda  je metodou uvolnění těla a mysli, slouží k dosažení pozitivních účinků. Klíčem této metody je využití pravé hemisféry mozku.

Každý večer si připravte koupel s přidáním Solí z vody Mrtvého moře. Optimální teplota vody je 36-37°C. Ve vaně rozpusťte dvě polévkové lžíce z kilogramového balíku Solí z vody Mrtvého moře nebo jeden sáček malého balení, položte se do vany, zavřete oči a začněte počítat od sta do jedné (100, 99, 98 ….. 1) a představujte si, že jste tak štíhlí jak chcete být. Představte si, že se nacházíte na nějakém krásném místě, například na břehu moře, máte opálené a uvolněné tělo. Vstupujete do moře, začínáte plavat a cítíte, jak voda rozpouští vaše tukové buňky. Tělo se stává lehkým, je Vám příjemně a blaženě. Sníte ….. Při ukončení procedury počítejte: jedna, dvě, tři ; hluboce se nadechněte, čtyři, pět ; otevřete oči.

Napište si na papír nebo nahrajte na kazetu tento text , který  si buď čtěte ve vaně nebo jej poslouchejte:

Potřebuji jen málo stravy.

Moje chuť k jídlu se stále snižuje.

Můj organismus spotřebovává nahromaděný tuk.

Lehce překonávám veškerá omezení týkající se stravy.

Nemám hlad.

Moje váha se snižuje.

Jsem zdravý (-á) a svěží.

Důležitým momentem programu snižování nadváhy je:

  1. Stanovení motivací ke zdravé výživě a ke zvýšení fyzické aktivity.
  2. Přesné stanovení dlouhodobého cíle – dosažení ideální váhy (vypracování a dodržení denního režimu, fyzického pohybu, charakteru nákupu produktů, výběr individuálního programu ke snížení hmotnosti apod.).
  3. Vizualizace a konkretizace cíle.
  4. Změna chování a zvyklostí.
  5. Důvěra v sebe a víra v úspěch.
  6. Psychologická rovnováha při vzniku situací, které by mohly narušit dietu.
  7. Vytvoření skupiny „příznivců“ (zdravá konkurence – kdo více zhubne apod.).

 

Jsem osobní a rodinná terapeutka a nutriční koučka. Mým posláním je být Vaším průvodcem a podporou při uzdravování těla, duše a mysli a hledat souvislosti a příčiny zdravotních problémů. Zabývám se koučinkem a poradenstvím pro zdravý, vědomý a aktivní životní styl, terapiemi pro odblokování energetických bloků při zdravotních a psychických potížích, podporuji projekt "Zdravá snídaně do každé rodiny" a projekt "Vědomá a zdravá rodina" a provázím maminky během těhotenství pro zdravý vývoj miminka.

Pošlete nám váš dotaz

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely vyřešení vašeho dotazu. Zobrazit Všeobecné obchodní podmínky včetně informací o zpracování osobních údajů.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zobrazit Všeobecné obchodní podmínky včetně informací o zpracování osobních údajů.